Welkom op de cruiseblog site van Cruise Plus. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de cruisewereld te weten.
Rederijen
AmaWaterways (3)
Celebrity Cruises (10)
Cunard (6)
Emerald Yacht Cruises (1)
Explora Journeys (11)
Hapag-Lloyd Cruises (14)
Holland America Line (7)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (8)
Oceania Cruises (26)
Ponant (4)
Regent Seven Seas (19)
Ritz Carlton Yacht Collection (5)
Riverside Luxury Cruises (2)
Scenic Cruises (4)
Seabourn (15)
Silversea Cruises (31)
Swan Hellenic (4)
Uniworld (1)
Viva Cruises (3)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (7)
Amazone (1)
Antarctica (9)
Arctica (5)
Atlantische Kust (2)
Baltische Staten (7)
Britse Eilanden (2)
Caraiben (12)
Donau (rivier) (3)
Douro (rivier) (1)
Galápagos (6)
Ijsland / Groenland (2)
Middellandse Zee (36)
Midden-Oosten (5)
Noord-Amerika (1)
Noord-Europa (1)
Noorse Fjorden (11)
Panamakanaal (3)
Rijn (rivier) (1)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (17)
Wereldcruise (2)
Zuid-Amerika (2)
Zwarte Zee (1)
Categorieën
Coronavirus (15)
Cruise News (114)
Expeditiecruises (13)
Havens - aanlegplaatsen (94)
Nieuwe Schepen (74)
Reisverslagen (6)
Riviercruises (5)
Start 2 Cruise (10)
Cruise Plus adviseur
Dirk Van Duyse (5)
Tess (1)
 
Oceania Cruises voegt fooien toe aan inbegrepen voorzieningen
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
15 sep '24
 
Na iets meer dan een jaar vervangt Oceania Cruises op 1 oktober 2024 het simply MORE-aanbod door ‘Your World Included’. De nieuwe waardebelofte omvat een bijgewerkte selectie van voorzieningen waarmee de rederij haar merkbelofte, ‘Your World. Your Way.’, kracht bijzet. Concreet zijn de fooien voortaan opgenomen in de cruiseprijs, maar zijn de wijnen, champagne en bieren bij de lunch en het diner alsook het excursietegoed niet langer inbegrepen. Naast fooien omvatten de voorzieningen van Your World Included dineren in alle specialiteitenrestaurants, frisdranken, sappen, speciale koffie en thee, Vero plat en bruisend water, Starlink WiFi, dineren op de kamer, groepsfitnesslessen en wasdiensten.
 
 
 
 
 
De drie pijlers van Oceania Cruises zijn de ‘Finest Cuisine at Sea’ zonder reservatiekost in alle specialiteitenrestaurants aan boord, ‘Curated Travel Experiences’ (verzorgde reiservaringen) met zo weinig mogelijk zeedagen, laatavondvertrekken, overnachtingen op de bestemmingen en een zeer brede waaier aan excursies en de ‘Small Ship Luxury’ aan boord van de upper premium-schepen van 700 tot 1.250 gasten. Dit zijn drie krachtlijnen waar alle Oceania-gasten van genieten. Dat uitgangspunt gold niet meteen voor de inbegrepen alcoholische dranken en het excursietegoed die onderdeel waren van het simply MORE-aanbod. Sommige reizigers drinken immers geen alcohol of verkiezen om de bestemmingen individueel te ontdekken. De update is volgens Oceania een reactie op feedback van gasten, waarbij velen hun voorkeur uitspraken voor essentiële voorzieningen zoals fooien boven aanbiedingen als het boordtegoed en de dranken bij de maaltijden die na 30 september 2024 niet meer standaard worden opgenomen.
 
 
"De belofte van Oceania Cruises om onze gasten ‘Your World. Your Way.’ te laten zien, staat centraal in ons bedrijf sinds we meer dan 20 jaar geleden zijn gestart. De verandering is er gekomen na feedback van gasten, die aangaven dat ze liever zouden zien dat we voorzieningen opnemen die door iedereen worden geapprecieerd, in plaats van voorzieningen die door sommigen worden gewaardeerd. Het is niet verrassend dat onze gasten de meeste waarde hechten aan onze kerninclusies, zoals gratis speciaal dineren en gratis wifi. Fooien opnemen creëert het rijkst mogelijke scala aan voorzieningen en voordelen voor onze gasten wereldwijd", aldus Frank A. Del Rio, president van Oceania Cruises. "Het geeft ons ook een duidelijk gedefinieerde positie in de cruisesector als de toonaangevende ultra-premiumrederij van keuze, die onze gasten een buitengewone waarde biedt." De rederij berekende dat de inbegrepen voorzieningen gasten op een cruise van tien dagen een voordeel van meer dan 1.800 USD opleveren in vergelijking met andere maatschappijen in het premiumsegment. Dit bedrag is gebaseerd op de gemiddelde kosten voor de fooien, wifi, niet-alcoholische dranken en dineren in specialiteitenrestaurants die bij de meeste concurrenten allemaal extra te betalen zijn.
 
 
Volgens Oceania zijn het net de vele inbegrepen voorzieningen die haar boven de concurrenten plaatsen en van de rederij een ultra-premiumproduct maken. En daar hoort ook het hoge serviceniveau bij. "Hier bij Oceania Cruises staan we altijd bekend om onze warme en authentieke service. Het maakt deel uit van de ongrijpbare magie van varen aan boord van een van onze kleine, luxeschepen. Ik ben blij dat we fooien toevoegen, omdat ons toegewijde team aan boord zich inzet voor de glimlach van de gasten en niet voor hun fooi. Elke interactie met onze gasten laten tellen is onze mantra voor servicecultuur", voegde Del Rio toe. Trouw aan haar ‘Your World. Your Way.’-uitgangspunt, biedt ze gasten daarnaast de mogelijkheid om hun vakantie-ervaring te personaliseren. Dat kan door excursies of een drankenpakket te reserveren en extra’s toe te voegen zoals vluchten of transfers.
 
 
Vanaf 1 oktober 2024 zijn op nieuwe reserveringen voor cruises die vertrekken op of na 1 januari 2025 de fooien voor de hutstewards, butlers en bedienend personeel in de bars en lounges automatisch inbegrepen. Voor gasten met bestaande reservaties of zij die in september nog boeken, blijven de huidige inbegrepen voorzieningen behouden, ook als ze pas in 2025 of later vertrekken. Indien ze dat wensen kunnen ze hun reserveringen wel omzetten naar de nieuwe waardebelofte tegen de op dat ogenblik geldende cruiseprijs. Vaste klanten die als onderdeel van het Oceania Club-getrouwheidsprogramma al genieten van gratis fooien, zullen in de toekomst een boordkrediet ontvangen van 250 USD. Wie alcoholische dranken wenst, kan net zoals vandaag opteren voor het House Select of Prestige Select Beverage Package. Die kosten respectievelijk 39,95 en 59,95 USD per dag per persoon.
 
 
 
 
 

 
 

Beoordelingen  |  Wie is Wie ?  |  Contactinfo  |  Nieuwsbrief  |  Agenda & Scheepbezoeken  |  Cruise Blog |  Waardebon |  Privacy policy