Welkom op de cruiseblog site van Cruise Plus. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de cruisewereld te weten.
Rederijen
AmaWaterways (2)
Celebrity Cruises (10)
Crystal Cruises (1)
Cunard (6)
Emerald Yacht Cruises (1)
Explora Journeys (11)
Hapag-Lloyd Cruises (17)
Holland America Line (8)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (8)
Oceania Cruises (28)
Ponant (4)
Regent Seven Seas (20)
Ritz Carlton Yacht Collection (5)
Riverside Luxury Cruises (2)
Royal Caribbean (2)
Scenic Cruises (4)
Seabourn (16)
Silversea Cruises (34)
Swan Hellenic (4)
Uniworld (1)
Viva Cruises (4)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (7)
Amazone Regenwoud (2)
Antarctica (9)
Arctica (7)
Atlantische Kust (2)
Baltische Staten (7)
Britse Eilanden (2)
Caraiben (12)
Donau (rivier) (3)
Douro (rivier) (1)
Galapagos (6)
Ijsland / Groenland (2)
Middellandse Zee (39)
Midden-Oosten (5)
Noord-Amerika (1)
Noord-Europa (1)
Noorse Fjorden (11)
Panamakanaal (3)
Rijn (rivier) (1)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (18)
Wereldcruise (2)
Zuid-Amerika (2)
Categorieën
Cruise News (116)
Expeditiecruises (26)
Food (3)
Havens - aanlegplaatsen (93)
Nieuwe Schepen (74)
Reisverslagen (6)
Riviercruises (4)
Start 2 Cruise (10)
Cruise Plus adviseur
Dirk Van Duyse (5)
Tess (1)
 
Norwegian Viva wordt in 2023 eerste zusterschip Norwegian Prima
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
16 jan '22
 
Met nog een half jaar te gaan tot de lancering van de Norwegian Prima, kijkt Norwegian Cruise Line al vooruit naar het tweede schip van de nieuwe, baanbrekende Prima-klasse. Norwegian Viva komt in juni 2023 in de vaart en zal tijdens haar eerste seizoen uiteenlopende cruises aanbieden vanuit diverse havens in de Middellandse Zee en maakt daarnaast een zijsprong naar West-Europa en Zeebrugge. Norwegian Viva heeft dezelfde lengte, passagierscapaciteit (3.219 gasten) en voorzieningen als de Norwegian Prima. Harry Sommer, CEO van Norwegian Cruise Line: “Norwegian Viva zet de standaard in het premiumsegment en illustreert onze toewijding aan het verleggen van grenzen op vier belangrijke gebieden: grote open ruimtes, een service die gasten op de eerste plaats zet, doordacht design en ervaringen die de verwachtingen overtreffen. We hebben alles waar onze gasten van houden naar een hoger niveau getild met deze gloednieuwe scheepsklasse."
 
 
 
 
 
Norwegian Prima en Norwegian Viva bieden volgens de rederij de hoogste personeelsbezetting en ruimteverhouding van alle nieuwe cruiseschepen in de premiumcategorie. Norwegian Cruise Line gaat er verder prat op dat haar nieuwe scheepsklasse over de grootste binnen-, buiten- en balkonhutten van het merk beschikt. Daarnaast kunnen gasten genieten van een vernieuwde ‘The Haven by Norwegian’. Dit ultra-premium schip-in-een-schip is alleen toegankelijk voor de gasten die er verblijven. Op de nieuwe generatie schepen verhuist dit suitegedeelte naar de achtersteven en telt 107 suites en openbare ruimtes ontworpen door bekende Italiaanse ontwerpers. De zone bevat onder meer een uitgestrekt zonnedek, een infinity pool met uitzicht op het kielzog van het schip en een buitenspa met sauna en koude kamer met glazen wanden.
 
 
De verscheidenheid aan recreatieve voorzieningen maken hun comeback op Norwegian Viva met ervaringen die alleen beschikbaar zijn in de Prima Class, waaronder de snelste vrije val en droge glijbanen op zee met The Rush en The Drop en de grootste racebaan met drie niveaus op zee, de Viva Speedway. Norwegian Viva beschikt eveneens over Ocean Boulevard, een ruim 4.000m² groot openlucht wandelpad dat rond het hele schip loopt, Indulge Food Hall met 11 verschillende eetgelegenheden, The Concourse met een outdoor beeldentuin, uitgestrekte zwembaden evenals overloopbaden op Infinity Beach en Oceanwalk, met glazen bruggen boven het water.
 
 
Norwegian Viva is het tweede in een reeks van zes schepen die de Italiaanse Fincantieri-werf bouwt. Met de Prima Class diversifieert Norwegian Cruise Line haar vloot. De eenheden bieden plaats aan 3.200 gasten, tegenover 4.000 op de schepen van de Breakaway Plus Class. Met een lengte van 295 meter zijn ze ook circa 40 meter korter. Dit zal de Prima-schepen toelaten meer en andere havens aan te lopen. Het concept blijkt bij de cruisepassagiers alvast in de smaak te vallen. Met de Norwegian Prima haalt NCL recordboekingen binnen. De rederij hoopt dit succes te evenaren met de Norwegian Viva.
 
 
Na een reeks inaugurele cruises waarover nog geen details bekend zijn, vaart Norwegian Viva van 15 juni tot 6 november 2023 hoofdzakelijk in de Middellandse Zee. Het schip verzorgt een reeks acht-, negen- en tiendaagse cruises vanuit Lissabon, Triëst (Venetië), Civitavecchia (Rome) en Piraeus (Athene). Opvallend is dat Norwegian Viva ook een zijsprong maakt naar West-Europa. Op 30 juli 2023 vaart het nieuwste NCL-schip van Lissabon naar Southampton via onder meer Bordeaux, IJmuiden en Zeebrugge. Op 8 augustus maakt het cruiseschip vanuit Southampton een gelijkaardige cruise in omgekeerde richting met andermaal tussenstops in België en Nederland. Daarna spendeert Norwegian Viva de rest van het seizoen in de Middellandse Zee. In november steekt NCL’s nieuwste vlaggenschip de Atlantische Oceaan over en start op 15 december vanuit San Juan zijn winterseizoen in de Zuidelijke Caraïben. In het voorjaar 2024 keert Norwegian Viva terug en zal van juni tot oktober uiteenlopende vaarschema’s voorstellen in Europa.
 
 
 
 
 

 
 

Beoordelingen  |  Wie is Wie ?  |  Contactinfo  |  Nieuwsbrief  |  Agenda & Scheepbezoeken  |  Cruise Blog |  Waardebon |  Privacy policy