Welkom op de cruiseblog site van Cruise Plus. Hier komt u alle laatste nieuwtjes over het reilen en zeilen in de cruisewereld te weten.
Rederijen
AmaWaterways (3)
Celebrity Cruises (10)
Cunard (6)
Emerald Yacht Cruises (1)
Explora Journeys (11)
Hapag-Lloyd Cruises (15)
Holland America Line (8)
Hurtigruten (1)
Norwegian Cruise Line (8)
Oceania Cruises (27)
Ponant (4)
Regent Seven Seas (19)
Ritz Carlton Yacht Collection (5)
Riverside Luxury Cruises (2)
Scenic Cruises (4)
Seabourn (15)
Silversea Cruises (34)
Swan Hellenic (2)
Uniworld (1)
Viva Cruises (3)
Windstar Cruises (1)
Bestemmingen
Alaska (7)
Amazone (1)
Antarctica (9)
Arctica (5)
Atlantische Kust (2)
Baltische Staten (7)
Britse Eilanden (2)
Caraiben (12)
Donau (rivier) (3)
Douro (rivier) (1)
Galápagos (6)
Ijsland / Groenland (2)
Middellandse Zee (38)
Midden-Oosten (5)
Noord-Amerika (1)
Noord-Europa (1)
Noorse Fjorden (11)
Panamakanaal (3)
Rijn (rivier) (1)
Stille Zuidzee (1)
Transatlantisch (1)
Verre Oosten (18)
Wereldcruise (2)
Zuid-Amerika (2)
Zwarte Zee (1)
Categorieën
Coronavirus (15)
Cruise News (114)
Expeditiecruises (13)
Food (1)
Havens - aanlegplaatsen (95)
Nieuwe Schepen (75)
Reisverslagen (6)
Riviercruises (5)
Start 2 Cruise (10)
Cruise Plus adviseur
Dirk Van Duyse (5)
Tess (1)
 
CP Bucketlist Magazine - 3
Nieuw expeditieschip Hurtigruten te water gelaten
Geschreven door Patrick Parez - Journalist
15 mar '18
Kleven Yards in het Noorse Ulsteinvik heeft midden februari het MS Roald Amundsen te water gelaten. De Roald Amundsen is de eerste van twee hybride schepen die Hurtigruten lanceert. De expeditieschepen worden 140 meter lang en kunnen 530 passagiers ontvangen. De vaartuigen kunnen zowel op scheepsdiesel als elektrische stroom varen. Ze behoren daarmee tot de modernste expeditieschepen ter wereld. De accu-technologie laat toe gedurende 30 minuten helemaal elektrisch te varen. Op die manier zullen de passagiers in een totale stilte genieten van de natuur van Antarctica en andere uitzonderlijke gebieden die de groene cruiseschepen bezoeken. Bovendien zal deze technologie, in combinatie met de innovatie vorm van de romp en een efficiënter elektriciteitsverbruik, de brandstofconsumptie en bijgevolg ook de CO²-uitstoot met ongeveer 20 procent reduceren.
Klik hier voor het volledige blog artikel.

 Pagina: Eerste pagina Vorige pagina 1 Volgende pagina Laatste pagina   van 1 (1 blogartikels)
 

Beoordelingen  |  Wie is Wie ?  |  Contactinfo  |  Nieuwsbrief  |  Agenda & Scheepbezoeken  |  Cruise Blog |  Waardebon |  Privacy policy