|
|
|
|
|
|
|
|
|
De absolute Belgische marktleider in luxe cruises |
|
|
Maak gebruik van onze jarenlange kennis en ervaring |
|
|
U heeft rechtstreeks contact met onze Cruise Plus adviseurs |
|
|
Service, kwaliteit en persoonlijke opvolging zijn onze prioriteiten |
|
|
Steeds vrijblijvend, eerlijk en neutraal advies op uw maat |
|
|
Aankoop rechtstreeks bij alle rederijen, geen tussenpersonen |
|
|
Cruisen is onze dagdagelijkse passie. Iedere dag opnieuw |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uw persoonlijke ervaringen en beoordeling helpen zowel onze klanten als onze medewerkers bij het kiezen en het uitwerken van uw welverdiende cruisevakantie.
Wij nodigen u van harte uit om uw mening te delen en een beoordeling te schrijven. Na evaluatie plaatsen wij uw beoordeling graag online.
Goed om weten en om uw privacy te vrijwaren geven wij enkel de eerste letter van zowel uw voor- als achternaam weer (geen volledige naamweergave) met de stad !
Onze klanten gaven Seabourn een algemene score van 86%.
Alvast veel leesplezier !
|
|
|
|
Zat 17 aug 2024 - VJ uit Knokke-heist |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Spa verzorgingen zijn prima, doch moet je de rekeningen nazien!
Ze rekeningen een extra fee/tip van 15% wat je niet verplicht bent!
Ze laten direct na de behandeling de bon aftekenen in het donker.
Je bent half versuft en in goede mood en dan let je er niet op! De verworgingen zin op zich al zeer duur!
Zeker als er bij Seabourn vermeld word alle fooien inclusief? Blijkbaar is Spa niet van Seabourn ? |
|
|
|
Persoonlijke tip
Spa moet dit vermelden aan klant dat deze Tip op de bon staat! |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 12 aug 2024 - BC uit Hasselt |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Ben 4 dagen ziek geweest, niemands schuld maar best veel mensen met maag-darmproblemen. Gefilterd kraantjes water leek me niet in orde. Ook niet erg tevreden over medische staf, dokter niet gesproken, enkel via een verpleegster melding van 24u isolatie gekregen. Ze hadden ook geen curatieve medicatie voor maag en darmen . |
|
|
|
Persoonlijke tip
Wij komen terug |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zon 11 aug 2024 - VI uit Brugge |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Een schitterende cruise meegemaakt.Warme hartelijkheid,uitstekende service ,lekker eten,vriendelijk onthaal zoals we bij Seabourn gewoon zijn.Restaurant Solys is zeker evenwaardig aan de vroegere Thomas Keller. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Het schip begint tekens van veroudering te tonen zoals de zonneluifel die dringend aan vernieuwing toe is. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 10 jul 2024 - BC uit Wilrijk (antwerpen) |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Atlantische Kust in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
kwaliteit eten gaat achteruit
uitstappen.zijn niet verzorgd en duur |
|
|
|
Persoonlijke tip
er zijn betere maatschappijen |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 10 jul 2024 - CY uit Sanem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Derde cruise op de Sojourn. Klassieke, amerikaanse stijl voor een ouder publiek. Beperkt entertainment, maar van een goed niveau. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Het specialiteitenrestaurant bied niet veel toegevoegde waarde vs de overige restaurants. Probeer de sushi-bar. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 9 jul 2024 - DM uit De Panne |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Een suite met verbindgsdeur waar een man de ganse nacht ligt te hoesten en naar tv te kijken id dramatisch. Gelukkig voor zijn echtgenote sliep zij in een suite aan de overkant van de hal. Anders was alles perfect. Wel is de prijs voor het wassen en drogen van mijn vrouw niet goed en koste 93 dollar bij ons 27 euro. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 14 jun 2024 - VJ uit Herentals |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Beoordeling van deze reis
Onze kamer had een goede ligging, vlakbij de square
Er was helaas minder contact met Vlamingen, vergeleken met vorige keer
De diensten in de square waren een beetje minder vlot, de Seabourn app gaf moeilijkheden, bij velen.
Het luxueuze van de Seabourn is op terugweg, minder kaviaar , epicurian event magertjes (slechts 3 mini-standjes), nauwelijks verrassingen aan boord.
Nog wel altijd vriendelijk, rustig, stijlvol.
Het eten is nog altijd heel goed, zij het iets volumineuzer en minder luxueus dan vroeger (weinig kreeft of scallops op het menu
Het nieuwe restaurant is verdienstelijk en met stijl maar asperges kunnen ze niet bereiden. Vriendelijk en hulpvaardig zijn ze enorm
Het was een heel mooi traject omdat we op veel plaatsen nog niet geweest waren, Cyprus (Limassol) Antalya, MarmarisAgios N centrum
Het weer was uitstekend, niet te warm, niet te koud
Voor het eerst maakten we gebruik van een door Seabourn aangeboden uitstap die volledig privé was. Nl een auto, een chauffeur en een gids. Dat voor 4 uur. Omdat Turkije goedkoop is boekten we voor Marmaris. Het is honderd procent meegevallen en voor herhaling vatbaar...
Het vervoer en het inschepen verliepen heel relax en vlot
Een haarbrushing kostte 100 euro , meer dan het dubbele dan vorig jaar. Niet te verklaren.
|
|
|
|
Persoonlijke tip
Beoordeling van deze reis
Onze kamer had een goede ligging, vlakbij de square
Er was helaas minder contact met Vlamingen, vergeleken met vorige keer
De diensten in de square waren een beetje minder vlot, de Seabourn app gaf moeilijkheden, bij velen.
Het luxueuze van de Seabourn is op terugweg, minder kaviaar , epicurian event magertjes (slechts 3 mini-standjes), nauwelijks verrassingen aan boord.
Nog wel altijd vriendelijk, rustig, stijlvol.
Het eten is nog altijd heel goed, zij het iets volumineuzer en minder luxueus dan vroeger (weinig kreeft of scallops op het menu
Het nieuwe restaurant is verdienstelijk en met stijl maar asperges kunnen ze niet bereiden. Vriendelijk en hulpvaardig zijn ze enorm
Het was een heel mooi traject omdat we op veel plaatsen nog niet geweest waren, Cyprus (Limassol) Antalya, MarmarisAgios N centrum
Het weer was uitstekend, niet te warm, niet te koud
Voor het eerst maakten we gebruik van een door Seabourn aangeboden uitstap die volledig privé was. Nl een auto, een chauffeur en een gids. Dat voor 4 uur. Omdat Turkije goedkoop is boekten we voor Marmaris. Het is honderd procent meegevallen en voor herhaling vatbaar...
Het vervoer en het inschepen verliepen heel relax en vlot
Een haarbrushing kostte 100 euro , meer dan het dubbele dan vorig jaar. Niet te verklaren.
Josée Van Dyck-Buys
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 14 jun 2024 - VG uit Herentals |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
heb mijn mening al telefonisch aan Charlotte meegedeeld |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zon 31 mar 2024 - VJ uit Ternat |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Caraiben in de maand februari en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Prachtige reis over de ganse lijn. Enkel een paar kleine details konden nog beter., bv. de Source app, het regelen van de transfers + pre/post verblijf. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 5 feb 2024 - vl uit Gits |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Antarctica in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zat 3 feb 2024 - VW uit Wellen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
1, Algemeen: dat de cruisedirector aan boord van het schip bij het opstellen van de vragen bij 'trivia' uiteindelijk ook eens rekening houden met Europeanen. De meeste vragen zijn typisch voor Amerikanen en veel te veel over amerikaanse boeken, films, toneel etc. Als niet-Amerikaan is dit frustrerend. Geen vragen over wetenschap, chemie, sport. Het is voor ons al moeilijk om de juiste antwoorden te formuleren in het Engels.
Voorbeeld: Whats the name of the dog of Tin-Tin?
We say 'Bobby'. In onze taal ok maar wrong: in English its Snowy. volgende keer weten we dat wel. We leren toch elke keer iets bij.
Vandaar mijn beoordeling 'matig' bij entertainment.
2, verschrikkelijk slechte uitstappen die dan ook nog eens te duur zijn voor hetgeen geboden wordt; als we 190 dollar moeten betalen voor enkele uren in de bus met bezoek aan een kinderschool, een lelijke tempel en 2 uur strandliggen in een wel mooi hotel; dit is erover en wij denken eraan om onze uitstappen in het vervolg zelf te organiseren vanuit België; 1 hebben we zo gedaan in Vietnam, met de fiets door de rijstvelden en ergens lekker lokaal gaan eten ; kostprijs met taxi, fietshuur, eten en drinken 60 dollar per man; dit was de beste uitstap van heel de cruise;
3, de caviaar in de surf vonden we wel geslaagd; wat goed is mag gezegd
4, ook hadden we het geluk dat we aan de captains table mochten; goed geamuseerd met kapitein Siebe en Angela zijn vrouw; maar ja geluk moet je ook afdwingen
5, het eten vonden we in het algemeen ook beter dan vroegere reizen en de drank heel geen commentaar
6, er waren veel 'Arrow' klanten maar we gaan niet verhuizen; cruise plus blijft onze favoriet; hierbij bedankt dat jullie alles zo netjes oplossen voor ons elke keer |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 2 feb 2024 - VW uit Terneuzen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Het was weer een fantastische cruise
met mooie bestemmingen. Voor ons was Cambodja, Vietnam en Hong Kong de eerste keer. Vooral van Vietnam hebben we erg genoten. Het eten aan boord erg goed en de service is bij Seabourn top en vinden wij veel beter dan de concurrenten We zien uit naar de volgende cruise in April met de Venture.. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 8 jan 2024 - VI uit Lokeren |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Caraiben in de maand december en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Seabourn heeft ons nog nooit ontgoocheld. We blijven dit een top-rederij vinden. Service is perfect, en wat je vraagt daar zullen ze ook voor zorgen. We voelen ons hier echt thuis bij Seabourn. Een kerst die we nooit zullen vergeten ! |
|
|
|
Persoonlijke tip
Elke keer opnieuw merken we de meerwaarde om te boeken via Cruise Plus. Boeking van de vluchten ... boeking hotel ... hun enthousiasme is aanstekelig, alsook hun eigen cruise-ervaringen geven een meerwaarde ... Tess, je bent een top-adviseur! |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 15 dec 2023 - LC uit Waregem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
alles is heel vlot verlopen !
van begin tot einde |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 14 dec 2023 - PE uit Ternat |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Fantastische cruise achter de rug |
|
|
|
Persoonlijke tip
Eventuele kans voor upgrades na boeking. Amerikanen blijken steeds wel die optie te krijgen om met een relatief kleine opleg een suite te boeken op het laatste moment. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 14 dec 2023 - RL uit Vlezenbeek |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Zeker een aanrader , doen dit zeker eens over ! |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 13 dec 2023 - SR uit Brasschaat |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Transatlantisch in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Transatlantic met de Sojourn en NIET met de Encore.
Ondanks verzoek voor een suite op een hoger deck werd toch suite 503 toegekend. Slechte kamer met balustrade in half staal/half glas. Uiteindelijke een voorstel voor suite op deck 6 zonder meerprijs, hebben dan 199 USD/p bijbetaald voor suite 820. Upgrade voor Golden Member werd niet toegekend. Twee geplande stops waarvan een op Madeira werden vervangen door één stop op het eiland Palma. |
|
|
|
Persoonlijke tip
277 passagiers, 350 bemanning. Resulteerde in een heel ontspannen sfeer bij de crew, uiterst vriendelijk en aangenaam. Teveel passagiers met rollators en invalide wagentjes aan boord. Transatlantic doen we niet meer : 10d zee, alleen water, onstabiel weer, te weinig afwisseling. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 12 dec 2023 - VK uit Boom |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
ONZE CRUISE WAS PRIMA GEORGANISEERD, VAN BEGIN TO HET EINDE. TRANSFERS, ASSISTENTIES OP DE LUCHTHAVENS, SUITE IN HET HOTEL, RESERVATIE VOOR DE LUNCH EN HET DINER, IN HET HOTEL.
ALLES WAS TIPTOP IN ORDE. |
|
|
|
Persoonlijke tip
CAROLINE DUIZEND MAAL DANK VOOR DE PRACHTIGE ORGANISATIE VAN ONZE CRUISE.
PRACHTIG WERK EN SAMENGESTELD MET GEVOELENS VOOR MIJNE TOESTAND.
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 11 dec 2023 - SR uit Brasschaat |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Transatlantisch in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Heel vriendelijk personeel deden hun uiterste best, niks teveel |
|
|
|
Persoonlijke tip
Te veel mensen met een rollator aan boord , geeft soms een indruk van een home dat was minder |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 11 dec 2023 - RM uit Kalken |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Beperkte keuze aan restaurants |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 11 dec 2023 - EG uit Jabbeke |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Service in de grand dining soms minder goed (meer dan 30 min moeten wachten vooraleer je een tafel krijgt vind ik niet OK ; soms erg lange wachttijden aan tafel) |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 14 nov 2023 - KJ uit Sinaai-waas |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
had deze cruise gekozen omdat er geen zeedagen voorzien waren maar omwille van weersomstandigheden uiteindelijk 2 dagen opgesloten op (weliswaar mooi) schip én scenic cruising van de baai van Kotor in het donker; veiligheid primeert uiteraard maar zeker het niet tenderen in Nafplion leek ons overdreven |
|
|
|
Persoonlijke tip
ik heb de indruk dat men lat heel hoog legt ifv alle passagiers waarvan velen moeilijk te been zijn maar misschien zou men onderscheid kunnen maken waarbij meer mobiele passagiers wel (op eigen risico) kunnen tenderen |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 13 okt 2023 - OL uit Vichte |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Aangename kennismaking met dit nieuwe expeditie schip, personeel aan boord was top. Hebben wel liever wat meer keuzemogelijkheden van restaurants aan boord, dus iets grotere schepen. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 12 okt 2023 - DD uit Grembergen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
- entertainment was een beetje "eentonig"
- het Tomas Keller restaurant was niet wat het beloofde. Voor ons geen meerwaarde
- personeel heel vriendelijk, men sprak u persoonlijk aan, met uw familienaam.
- heel goede begeleiding luchthaven-schip en omgekeerd. |
|
|
|
Persoonlijke tip
-boek uw excursies aan boord, ze geven dagelijks reducties. Het excursieteam echter, was niet van alles (lees pre-paid boekingen) op de hoogte. Het was duidelijk geen "team"
- spa : heel duur + 18% fooi rekenen ze automatisch bij. Vlgs ons : het geld niet waard. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 12 okt 2023 - DM uit De Panne |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Alles was perfect!
Deze keer hebben we geen enkele Belg tegengekomen aan boord (wat uiteraard niet erg is ). In de receptie zei het meisje dat we met zeven waren???? volgens haar zat de boot 90% vol volgens mij verre van. Het boekje met alle namen van de aanwezigen hebben wij nooit gezien, dus kon ik dat niet nagaan! We hebben al twee nieuwe ceuises geboekt voor 2024. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Proberen dezelfde kwaliteit te behouden.
Super lieve bemanning en lekker eten! |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 11 okt 2023 - VJ uit Sint-kruis (brugge) |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Odyssey *****+ van Seabourn met vaarroute Alaska in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Thomas Keller herinrichten.. Sommige tafels staan veel te dicht op elkaar. Je kan er absoluut niet comfortabel van een diner genieten. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 10 okt 2023 - BP uit Antwerpen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Graag ons uitnodigen voor toekomstige evenementen aub zodat we verschillende cruises/boten/bestemmingen kunnen vergelijken en de juiste keuze maken.
Alvast dank bij voorbaat. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 3 okt 2023 - BF uit Oostende |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Het eten kan beter als de prijs duurder is |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 3 okt 2023 - VW uit Terneuzen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Was weeral de 2e cruise op de Pursuit en daarmee de eerste repeaters. Korte terugkoppeling over de laatste cruise (s).
Barcelona - Lissabon. Het was erg gezellig - paar kleine praktische zaken over het schip maar hebben we aan Seabourn meegedeeld en waar mogelijk direct opgelost door Sbn.
Lissabon - Miami. Ook erg gezellig met veel bekenden ; rustige vaart en prachtig weer gehad.
Vliegreis.
Brussel - Barcelona: geen issue
Miami - Brussel met United Airlines. Een waardeloze maatschappij. We hadden upgrade genomen voor fastlane en priority boarding (samen 180 US$) omdat we wisten dat Miami een ramp is om in te checken. We mochten noch in de fastlane noch priority 1 boarden, terwijl duidelijk op ticket "Premier Access' vermeld staat. We zullen dit naar de customer service van United melden met het verzoek om terug te betalen. Ook een tussenstop in Newark is een slechte optie. We konden niet gebruikmaken van Priority Pass voor toegang tot 1400 lounges en ook niet tegen betaling. Aan boord konden Miami - Newark kon je eten / alc. dranken kopen tegen betaling maar daarvoor moest je van tevoren jezelf aanmelden met Amex of anders. Dit had ik geprobeerd maar dat werkt alleen als je in USA woont. Een andere manier van betalen was er niet. Overigens is het beter om vanuit Fort Lauderdale te vertrekken omdat dat een veel beter vliegveld is, maar dat werkt wss niet als je via Seabourn boekt en gebruik wil maken van transfer naar luchthaven. De reis zelf is goed verlopen / geen vertraging en ook geen problemen gehad met slecht weer in NY. Bovengenoemde is geen ramp, maar wilde je wel laten weten. We zullen zelf United mijden indien mogelijk. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Waren in feite 2 cruises die totaal verschillend waren qua passagiers. We hebben van beiden genoten. Wat vliegreis betreft vonden we United Airlines niet OK. In het vervolg moet ik zelf ook wat meer tijd nemen om opties te bekijken zowel vanuit Brussel en Amsterdam. Service huur een stuur was prima. Over 3 weken weeral naar Japan en volgend jaar 1x Encore en 3x Venture. Seabourn blijft favoriet maar zie dat Oceania in 2025 ook met mooi schip komt. Bij ons staat o.a. nog op verlanglijst Centraal America mss in 2025. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 18 sep 2023 - RT uit Antwerpen 5 |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Fantastische eerste Seabourn ervaring! Future Cruise Credit ter plaatse al geregeld. |
|
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 12 sep 2023 - DM uit Itegem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
mooi nieuw cruise schip, route was eigenlijk zeer raar ??
waarom een zeedag in de middellandse zee ..
Sede aanlegplaats was een mislukking ...
Kamers werden niet goed onderhouden ...
Restaurants niet op niveau ??? |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 12 sep 2023 - VX uit Emelgem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Hawaii in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Seabourn is niet meer wat het ooit is geweest. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 12 sep 2023 - SF uit Sint-Eloois-Vijve |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Ijsland / Groenland in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Seabourn behoort zeker bij het luxesegment, maar voor ons is Regent, op alle vlak, net dat tikkeltje beter. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Meer variatie in keuze van eten = tip. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 12 sep 2023 - DS uit Torhout |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Ijsland / Groenland in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Bepaalde documenten werden door Cruise Plus te laat bezorgd, dat vind ik jammer |
|
|
|
Persoonlijke tip
Geen tips |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 12 sep 2023 - DC uit Brakel |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Ijsland / Groenland in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
We waren superblij dat de verse fruitsappen vers zijn en niet meer op kamernummers moesten gereserveerd worden. De food blijft ondermaats, jammer!
De excursies waren superduur voor IJsland |
|
|
|
Persoonlijke tip
Dringend Tomas Keller de deur wijzen vóór vele trouwe Seabourn fans overlopen naar andere rederijen!
Er waren op dit schip te weinig obers met een degelijke opleiding |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 11 sep 2023 - PG uit Knokke |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Het zeer hoge niveau van service , waarvan jarenlang genoten bij Seabourn is toch wat verminderd. Het lijkt of na corona er bespaard wordt op personeel. De kleine, attentieve details zijn een beetje verloren gegaan terwijl de cruiseprijs eerder is verhoogd. Hoe dan ook blijft Seabourn zeker aan te bevelen.
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 1 sep 2023 - VM uit Gent |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Ijsland / Groenland in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Zoals één van de medereizigers placht te zeggen : je hebt Seabourn van voor Corona en Seabourn van na Corona… je merkte aan alles dat Seabourn je niet meer dat Whauw-gevoel geeft van weleer… besparingen op personeel (tafels in Collonade werden niet tijdig afgeruimd voor de volgende gasten, soms lang wachten op bediening , variëteit en presentatie van buffetten valt niet meer te vergelijken met vroeger, dranken aan tafel veel beperkter) veel dingen verlopen digitaal, zogezegd uit ecologisch oogpunt, maar in werkelijkheid uit besparingsoogpunt. toiletartikelen alleen hoogst noodzakelijke, ook geen geen schrijfgerei of naai-etuitje meer… Het zijn maar kleinigheden, maar net dat was vroeger bij Seabourn dat “ietsje meer”! Ook de Spa Sereen Area van Ovation valt niet te vergelijken met zusterschip Encore van voor Corona . We hebben dan ook geen gebruik gemaakt van de herhaaldelijk in de kamer gelegde formulieren (plots dan toch niet meer digitaal) voor toekomstig future credit voor een nieuwe Seabourn cruise. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 30 aug 2023 - DA uit Hasselt |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
een mooie ervaring |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 28 aug 2023 - Vl uit Gits |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
1 |
|
|
|
Persoonlijke tip
een beperkte wijnkeuze inbegrepen, graag meer mogelijkheden zoals bij andere cruiseschepen.
wel dure uitstappen, weinig inbegrepen.
vrij vroege vertrek uit de havens.
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 28 aug 2023 - VW uit Wellen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Wij waren uitermate tevreden over de voorbereiding, de reis zelf en de regelingen achteraf.
Met Cruiseplus vertrek je zonder zorgen. Intussen hebben we alweer twee nieuwe reizen besteld. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 28 aug 2023 - BM uit Belsele |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Ben wel thuisgekomen met zeer zware bronchitis met dank aan de extreme airconditioning in de restaurants.
Ben nog steeds niet hersteld.
Het eten was echter maar zozo. Heb al betere cruises gedaan wat dat betreft. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 28 aug 2023 - VW uit Terneuzen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Pursuit van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
- Schip was prachtig en we hebben genoten van de upgrade.
- Personeel is het beste wat we ooit gehad hebben.
- Zien er naar uit om volgende week van Barcelona naar Miami te gaan met Pursuit. |
|
|
|
Persoonlijke tip
- Restaurant was ook goed, maar wel erg druk en moesten paar x lang wachten of naar Colonnade.
- Whirlpools geen "parasol" en met warm water en de zon niet plezant.
- Communicatie tussen guest service and SBN Rotterdam loopt niet goed. Aan boord hebben ze niet dezelfde info als SBN Rdam. Vorige x met hotels / transfers nu met OBC. Zoals ik al zei vervelen dat ik CP daar dan mee lastig moet vallen.
- Muziek soms erg hard in de club en aan dek (vnl wanneer cruise directors optreden)
- Cruiseplus evenement / receptie had naar mijn gevoel eerder plaats moeten vinden. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zon 20 aug 2023 - VW uit Wilsele |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
goed |
|
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 17 aug 2023 - DP uit Lokeren |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Ijsland / Groenland in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Zeer dure excursies die allemaal uitverkocht waren en onmogelijkheid om nog iets te boeken |
|
|
|
Persoonlijke tip
Uitstappen verbeteren dringend noodzakelijk |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 4 aug 2023 - MF uit Mechelen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Het zou fijn zijn indien Seabourn een paar gratis excursies zou voorzien. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
Don 13 jul 2023 - VW uit Wilsele |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Alles dik in orde. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 27 jun 2023 - GA uit Oostende |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Alleswas perfect uitgezonderd de verantwoordelijke van de futures Cruise sales |
|
|
|
Persoonlijke tip
Vlug weer boeken bij Seabourn |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 13 jun 2023 - SM uit Sint-Niklaas |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Seabourn Encore is opmerkelijk beter dan Seabourn Quest. Restaurant en buffet afwisselend en lekker. Service beter en vlotter. Het entertainment was "zeer goed". Er waren meerdere geslaagde activiteiten aan dek. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Ook bij Seabourn Encore merk je de besparingen : in de badkamer - producten in grotere flacons, meenemen is betalen ! Wel nog een paar oude resterende tubes. Je moet alles vragen (showercap, sanitary bags,.....) !!Voor de nieuwe CEO : "Er waait blijkbaar een nieuwe wind, maar nog niet in de juiste richting !" |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 30 mei 2023 - BI uit Langdorp |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
De keuze van het ontbijt en de maaltijden waren ondermaats. Klassieke keuken (oude bourgondische stijl). De begeleiding was matig. Niet veel contact en informatie. Geen receptie aan boord. Teveel focus voor verkoop van hun toekomstige cruises. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Teveel Belgen aan boord (50% van de bezetting). |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 23 mei 2023 - DL uit Borgerhout (antwerpen) |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
besparing is zichtbaar op kleinigheden, geen stylo, minder keuze alcoholische dranken in frigo, geen luxe zeep meer aangeboden, minder exclusieve gerechten bij de lunch.
nog steeds weinig verse groenten bij de lunch |
|
|
|
Persoonlijke tip
laat passagiers die extra gerechten bestellen buiten het grote aanbod op de menu's menu, hiervoor betalen?. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Vrij 19 mei 2023 - DT uit Oelegem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
In begin was de service niet zoals gewend. Vooral veel problemen bij het ontbijt. De kwaliteit van eten in restaurant was niet goed en soms niet warm genoeg. Na verloop is het wel gebeterd. Het zal is voelbaar dat er bezuinigd werd. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 17 mei 2023 - DG uit Knokke |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Eten werd lauw tot koud opgediend
Bediening hectisch , geen goed opgeleid personeel
Vroeger na enkele dagen kende het personeel je , nu was je onbekend tot laatste dag .vooral Afrikaans en weinig opgeleid
VB bestelde eitje krijgen en pas na 10 min de toastvoor erbij , dat was vroeger niet zo
Weinig variatie in het ontbijt ( zonder ei) |
|
|
|
Persoonlijke tip
Moeten dringend iets doen aan deopleiding van hun personeel !
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - VJ uit Harelbeke |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
zie mail door Caroline tijdens cruise verstuurd naar jullie, met 2 foto's van antwoord op gevraagde feedback door Seabourn |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - VJ uit Edegem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Het was onze eerste cruise , hebben er echt van genoten en zeker voor herhaling vatbaar . Zou echt niet weten wat ik meer zou willen om mij echt meer comfortabel te voelen . |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - Vi uit Beervelde |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Odyssey *****+ van Seabourn met vaarroute Stille Zuidzee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
de crew was terug zoals vroeger , echt vriendelijk en zeer behulpzaam |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - AR uit Poederlee |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
De kwaliteit van het eten was minder dan op vorige Seabourn cruises. Het eten was minder fijn.
Met de inbegrpen wijnen op zich was niets mis, er was naar ons gevoel minder variatie in deze wijnen.
De extra kwaliteitswijnen vonden wij aan de prijzige kant.
De financiële administratie loopt mank. We hebben oa geen korting gekregen op de vooraf geboekte excursies. De andere kortingen waar we recht op hadden, hebben we altijd moeten gaan vragen. Er zijn correcties gebeurd tot de zondagmorgen bij vertrek.
De aerco in de suite maakte er veel lawaai en kregen ze niet meer hersteld. Ze hebben de airco dan volledig afgezet. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Er mag best wat meer aandacht besteed worden aan de netheid van de suites. Men zou best ook even controleren of alle verlichting nog brandt (spots die stuk waren). |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - VK uit Oelegem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Heerlijke reis |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - AE uit Kapellen (antw.) |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Caroline is top. Zeer vriendelijk en hulpvaardig |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - SG uit Merksem |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Algemene beoordeling 8 op 10 |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - Tr uit Westerlo |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
spijtig dat Ibiza is weggevallen |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - DJ uit Gent |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
IWij vonden de cruise aangenaam maar sommige aanleghavens minder interessant. Maar het goede weer, comfort van het schip, en enkele stops waren OK
Service van cruise plus : zo vroeg ik om advies vr parking aan schip en nooit antwoord gekregen. Ondanks bestelling voor 6 personen geen extra korting of compensatie. Documenten wat laat ontvangen. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Bij Seabourn aandacht vragen vr beter entertainment.
Keuken kwaliteit is achteruit gegaan. Op vorige cruises was dit beter. Uitzondering voor The Keller Grill restaurant . Was top !
Eerste 2 dagen was informatie op het schip niet optimaal |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - DR uit Tisselt |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Mooi schip, zeer mooie kamers
Leuk met balkon
Behulpzaam personeel voor de kamer |
|
|
|
Persoonlijke tip
Kajuit met balkon is altijd heel plezant |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - SM uit Sint-Niklaas |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Seabourn Quest biedt op vele vlakken niet de kwaliteit die we van hen gewend zijn. Hopelijk een éénmalige ervaring.
Duidelijk personeel te kort. De begeleiding van Caroline (Cruise Plus) was prima. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Tegen Seabourn zeggen we : "Your success depends on OUR satisfaction !" Die was er deze keer niet. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - DP uit Lokeren |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Dringend nieuw management en structuur nodig op deze boot want alles loopt er verkeerd , ze kunnen op dit manier het aantal passagiers niet aan |
|
|
|
Persoonlijke tip
Een promotie om geen cruise liefhebbers van andere boten aan te lokken |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 16 mei 2023 - VH uit Knokke |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Service en voeding ondermaats voor Seabourn
Personeel kan er weinig aandoen als ze de ingrediënten niet hebben om klaar te maken |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 3 mei 2023 - VW uit Terneuzen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Quest *****+ van Seabourn met vaarroute Transatlantisch in de maand maart en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Dit is onze 2e transatlantische cruise met Seabourn. Het is echt een ander type cruise. De meeste passagiers komen om te genieten om aan boord te zijn en te "socializen." We hebben er van weer van genoten. Wel hebben we een nu voorkeur voor van Europa naar andere kant van de Oceaan omdat er dan meer Europeanen aan boord zijn, wat nog gezelliger is. De bediening was echt fantastisch - er is gewoon wat dat betreft geen betere dan SB. Het eten was niet zo goed als op de Odyssee en de Ovation. In vergelijking met RSSC, SS en Oceania was deze SB cruise wat minder. We maken weinig gebruik van entertainment aanbod dus daar neutraal over. Voornaamste reden dat onze voorkeur naar SB gaat is toch altijd nog het personeel! Kijken uit naar de volgende cruises met de Pursuit. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Geen verdere opmerkingen. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 27 feb 2023 - DL uit Dilsen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
een zalige vakantie op een prachtig schip. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 9 feb 2023 - VW uit Terneuzen |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Odyssey *****+ van Seabourn met vaarroute Australië / Nieuw-Zeeland in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Diner aan boord was weer als vanouds. Lunch nog steeds iets minder dan concurrentie. De service / het personeel was echt weer top, kunnen andere cruiselines zicht niet mee vergelijken. Veel passagiers uit Australie omdat Seabourn de cruise daar met veel korting had aangeboden. Veel mensen niet typische Seabourn klanten.
Maar we hebben ook weer hele leuke mensen ontmoet. Het schip was gerenoveerd en zag er goed uit.
|
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 24 jan 2023 - DP uit Lokeren |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand december en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Triestig internet nog steeds |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
Don 19 jan 2023 - DP uit Lokeren |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Encore *****+ van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand december en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Spijtige veranderingen in de routing tijdens de cruise |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zat 14 jan 2023 - UA uit Ninove |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Venture van Seabourn met vaarroute Antarctica in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Het was een ongelofelijke ervaring, een super expeditie team aan boord!! Zeer ervaren. Uniek e plaatsen bezocht, herinneringen voor het leven. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Genieten , zoveel als je kan. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Woe 7 dec 2022 - DC uit Brakel |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Venture van Seabourn met vaarroute Antarctica in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
De meest fantastische ervaring ooit, prachtig schip, de beste expeditieleden ( we denken dat er zelf geen betere bestaan!), zelfs tot in de details goed voorbereid! dikke pluim aan de crew! |
|
|
|
Persoonlijke tip
Terug de mogelijkheid geven van pré en post cruise aanbieding geven, zoals de goede oude tijd! |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Don 1 dec 2022 - VI uit Brugge |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Atlantische Eilanden in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Heel tevreden over het ganse cruisegebeuren(het advies bij de voorbereiding,de cruise,de vriendelijkheid van het personeel,de maaltijden....)
Het prachtige,zonnige weer speelde ook een rol.Buiten Madeira waren de steden die men kon bezoeken niet zo interessant,maar het was tenslotte een rustvakantie.Een aanrader om nog wat vitamines op te doen voor het begin van de winter.Een geslaagde cruise. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Maa 31 okt 2022 - DS uit Torhout |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
VOOR DE TRANSFERT NAAR DE LUCHTHAVEN MOESTEN WE AL OM 07.15 UUR DE BUS NEMEN EN ONS VLIEGTUIG WAS PAS OM 12.10UUR. DAT WAS VEEL TE VROEG |
|
|
|
Persoonlijke tip
DE UREN BETER OP ELKAAR AFSTEMMEN |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zon 30 okt 2022 - LJ uit Hasselt |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Britse Eilanden in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Uitstekende lay-out van de suite. Bijzonder goed onderhouden schip.
Attente zorg en geen service-moeite was teveel. Dat is dan weer moeilijk te rijmen met detailkritiek over het erg stroeve gedoe om een behoorlijke fles wijn van de wine list te bestellen: de sommelier moest er telkens bij gehaald en je kreeg je uitstekende fles die bedoeld was om bij het voorgerecht te genieten pas halverwege het hoofdgerecht op tafel. Jammer voor beide ‘zijden’, want na drie dergelijke miskleunen denk je van ’laat maar zitten’.
Drie excursies werden last minute afgelast (tenzij overmacht nooit meegemaakt met andere cruisemaatschappijen) en dan kon je enkel nog inschrijven op de kneusjes-uitstappen. Zo werd de titel UK Heritage cruise eigenlijk niet waargemaakt.
Maar overall Seabourn experience : echt prima, hoor !!!
We zouden zeker nog met Seabourn willen reizen, maar in functie van de bestemming. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Din 27 sep 2022 - DM uit De Panne |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Sojourn *****+ van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Alles was buitengewoon met uitzondering van de rode wijn. Geen Franse Pinot Noir. Dan maar wijn kopen. Gelukkig konden we hiervoor ons on board credit gebruiken want in de winkel kon je helemaal niks kopen, zelfs bijvoorbeeld geen nagellak. |
|
|
|
Persoonlijke tip
Voor 2023 zoeken wij twee cruises op,de Middellandse zee met Seabourn, regent of Silversea of gelijkaardig.
We willen ons wel niet te vroeg “binden “ met voorschotten. De vorige keer hebben we geboekt in september 2019 en zijn pas drie jaar later kunnen vertrekken. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zon 11 sep 2022 - SR uit Antwerpen 18 |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Noorse Fjorden in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
Terugvlucht Kopenhagen-Brussel georganiseerd door Seabourn was een ramp. Uren gewacht, uiteindelijk vlucht naar Zurich gecanceld wegens technische problemen. Overnacht op luchthaven. Volgende dag om 5u vlucht naar Munchen en dan naar Brussel. (Rechtstreeks van Kopenhagen naar Brussel zou te gemakkelijk geweest te zijn. De reis was nog niet duur genoeg ! Aan boord bleek dat de Ovation ook in Zeebrugge aanmeerde. Poging gedaan om 5 d bij te boeken, rampvluchten te annuleren, en met taxi van Zeebrugge naar Antwerpen. Bleek dat we 7d dienden te betalen ipv 5. Met Seabourn manager Visser bleek niet te onderhandelen ! Was win-win voor iedereen geweest. De indruk dat Seabourn weinig soepel is, werd bevestigd. En dat voor Gold-members ! Tijd om eens uit te kijken naar andere cruiselijnen. |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
|
|
|
Zon 11 sep 2022 - SR uit Antwerpen 18 |
|
|
Wij waren met Cruise Plus aan boord van de Seabourn Ovation *****+ van Seabourn met vaarroute Noorse Fjorden in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling. |
|
|
Algemene ervaring
De boten zijn toch wat verouderd
De zetels op de kamers ook wat versleten
Soms waren de handdoeken ook wat versleten |
|
|
|
Persoonlijke tip
Ze mochten wel een Nespresso machine op de kamer zetten |
|
|
|
Waardering van de cruise |
|
Waardering voor Cruise Plus |
|
Schip |
|
|
Service Cruise Plus |
|
Hut - Suite |
|
|
Vakkennis cruiseadviseur |
|
Eten aan boord |
|
|
Klantvriendelijkheid |
|
Service aan boord |
|
|
|
|
Entertainement |
|
|
|
|
Prijs / kwaliteit |
|
|
Totaalscore |
|
|
|
|
| |