Home   |   Beoordelingen   |   Nieuwsbrief   |   Facebook   |   Instagram   |   Cruise Blog   |   Contactinfo    
Bel met onze cruise adviseurs op  03 - 780.76.60     
 
Rederijdetails + Video
Foto Web Special
Schepen
164   aanbiedingen
14   Cruise Plus suggestie(s)
150   Special(s) (Extra voordelen)
6   begeleide cruise(s)
9   Reisverslagen
21   Fotoreportages
14   Nieuwsberichten
291   Beoordelingen
6   blog artikel(en)
Geef uw beoordeling
Cruisescore   87%
Lees alle beoordelingen   
Waarom Seabourn ?
Seabourn All-Inclusive
Absolute Topgastronomie
Onberispelijke, attentvolle service
Zeer mooie, ruime Suites
Kleine, wendbare schepen (max. 450 gasten)
Fooien en gevulde minibar inbegrepen
Seabourn werd opgericht met een duidelijke filosofie voor ogen: het aanbieden van de meest luxueuze cruises aan boord van de meest elegante schepen ter wereld. De rederij wou daarmee de klant aanspreken die in een luxehotel de beste kamer reserveert en die aan boord van een schip een suite neemt. In een ruim en elegant kader moet de verwende gast een sfeer terugvinden die past bij zijn eigen leven...
Klik hier en lees meer
 
Overzicht beoordelingen
Uw persoonlijke ervaringen en beoordeling helpen zowel onze klanten als onze medewerkers bij het kiezen en het uitwerken van uw welverdiende cruisevakantie. Wij nodigen u van harte uit om uw mening te delen en een beoordeling te schrijven. Na evaluatie plaatsen wij uw beoordeling graag online.

Goed om weten en om uw privacy te vrijwaren geven wij enkel de eerste letter van zowel uw voor- als achternaam weer (geen volledige naamweergave) met de stad !

Onze klanten gaven Seabourn een algemene score van 87%.

Alvast veel leesplezier !


zeer mooie cruise   
Zat 20 jan 2018 - Dj uit Belsele
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Quest *****van Seabourn met vaarroute Antarctica in de maand december en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  zeer gevulde cruise, met goede service en uitgebreide crew voor de uitstappen. aanrader
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

Ontgoocheld   
Maa 11 dec 2017 - M. uit Niel
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Zal uitvoerig verslag toesturen zodra mijn nieuwe computer is geleverd.
  Een persoonlijke tip

Was ontgoocheld en veel beter verwacht .ik verkies hapag oceania silver cruise en regent. Oceania. Heb op twee juni regatta besteld alaska
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 66 / 100

BLIJFT EEN AANRADER   
Woe 25 okt 2017 - RM uit Temse
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Seabourn blijft een aanrader. Het personeel is vriendelijk en steeds behulpzaam. Het eten is lekker en bij Thomas Keller nog verfijnder. Ruime gezellige suites. Ook de openbare ruimtes zijn aangenaam. Sfeervoller dan bij de Encore. Dresscode werd heel goed opgevolgd door de passagiers.
  Een persoonlijke tip

Uitstappen blijven duur. 's Morgens geen " lokal " tourisme afgevaardigde meer aan boord zoals vroeger.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 84 / 100

Percet...hebben genoten !!!   
Zat 21 okt 2017 - QE uit Antwerpen 2
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Alaska in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Voor herhzming vatbaar
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Seabourn beoordeling   
Woe 13 sep 2017 - vm uit Schoten
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  The wining and dining is niet meer zoals het was een paar jaren geleden
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

Prijs kwaliteit   
Zon 3 sep 2017 - VP uit Belsele
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Wat wij niet begrijpen is dat je speciaal moet vragen naar vers fruitsap en dan na een paar dagen zeggen ze dat de appelsienen op zijn !suittes heel klein ! Vroeg inschepen als we in haven liggen16u Saint tropee ,Portofino! En dan heel traag varen waarom geen 2 u langer in haven liggen en dan wat sneller varen!Caviaar moeten om bedelen .veel verschil in andere cruises van vrienden ook met Encore.van Caviaar tot champagne ,wij denken 1 keer en geen 2 keer ,als je dan vergelijkt met Oceania ..
  Een persoonlijke tip

Voor deze prijs in cruisses zijn er andere rederijen , Wij zijn niet overtuigd . Vrienden van ons die al meerdere keren met Seabuorn gevaren hebben op andere schepen zeggen hetzelfde, De crisis is goed te zien bij SEABOURN .
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 54 / 100

Adembenemend Alaska   
Zat 2 sep 2017 - DC uit Melle
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Alaska in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Hotel boeken via Seabourn ALTIJD ontbijt inclusief ! Kamer in zelfde hotel altijd beste zicht ! Busrit in Denali was 1 uur vroeger binnen dan voorzien, stopte té weinig om ons foto's te laten maken, heel jammer want unieke flora en fauna. Treinrit dan weer fenomenale ervaring. Vlucht naar Denali afgelast wegens slecht weer, heel jammer want geen enkele keer kunnen vliegen. Begeleider van Seabourn heeft dit héél professioneel opgelost, kregen onmiddellijk elk 350 US $ cash terugbetaald. Vluchten waren zeer goed, eten Lufthansa een Michelinster waard !!
  Een persoonlijke tip

Reis goed voorbereiden want dit keer was er een citytrip , een Cruise én een expeditie achteraf, nogal vermoeiend maar zeker de moeite waard.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

1e reis met Encore   
Don 31 aug 2017 - vJ uit Antwerpen
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Aan boord gaan wanneer het schip al geruime tijd onderweg is geeft een minder plezierig gevoel, de andere gasten zijn al gesetteld en het geeft een gevoel er niet bij te horen dat een paar dagen duurt. Het groter aantal Pax t.o.v. bijv. de Sojourn en Odyssey maakt het minder persoonlijk en er zijn gasten die je eigenlijk niet bij Seaborne verwacht. Persoonlijk vind ik de excursies duur en de mogelijkheid daarop in te schrijven gering, volgeboekt en eventueel wachtlijst.
  Een persoonlijke tip

Wij reizen bij voorkeur op de "kleinere schepen ondanks het feit dat de Encore een geweldig mooi schip is.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 82 / 100

Pireus venetie   
Maa 28 aug 2017 - DM uit Edegem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Prachtige cruise voor 30 jaar van de dochter Personeel zeer attentvol
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 84 / 100

Ontgoocheling   
Woe 2 aug 2017 - LM uit Menen
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Diner en lunch :Kwaliteit sterk verminderd tegenover een drietal jaren geleden(Seabourn Quest).Eten te Amerikaans gericht en niet echt gastronomisch meer.Op vraag kalfszwezerikken te breiden erbarmelijk bereid evenals warme fois gras.Heeft dit te maken met overname door Holland Amerka lines?
  Een persoonlijke tip

Voor de gastrnomie zouden ze best veranderen en eens te rade gaan bij Oceania Cruises,prijs/kwalieit veruit de beste niettegenstaande de dubbele bezetting.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 84 / 100

Reis Dewulf-Broddelez   
Vrij 28 jul 2017 - DS uit Oosterzele
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Het schip is te groot, meer klanten aan boord maar volgens mij evenveel bediening als vorig jaar waardoor de service minder goed is. Restaurant Thomas Keller : slechte service en eten het minst van alle restaurants. Sushi was wel zeer goed maar niet gezellig om te eten.
  Een persoonlijke tip

Betere opleiding van personeel, service was soms ondermaats Geen Thomas Keller maar terug het Two restaurant van vorig jaar. Dat hebben we gemist.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 72 / 100

Rome-Barcelona   
Maa 24 jul 2017 - SE uit Antwerpen 5
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De Enore van Seaborn,nieuw en fris Wel groter,wij verkiezen kleinere schepen,bovendien veel kinderen aan boord,viel ons op omdat we gewoonlijk buiten de schoolvacantie's op reis gaan
  Een persoonlijke tip

Geef ons maar de andere schepen van Seaborn kleiner en intiemer Liefst vacantie zonder kids doen ons onze kleinkinderen missen
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 92 / 100

Eerste reis Encore   
Woe 19 jul 2017 - BK uit Ronse
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Eerste kennismaking met de "Grote" Seabourn. In het verleden mogen genieten van de luxe en het wauw-gevoel van de kleinere schepen, en toegegeven : dit was TOP. Toch nu wel een verschil merkbaar in vergelijking met de kleinere schepen . Minder persoonlijke aanpak en ietwat drukkere momenten. Het elegante en unieke luxueuse gevoel ging wat verloren in vergelijking met de andere schepen van Seabourn. Spelende niet begeleide peuters en kinderen in de gangen en liften, baby's met luiers in het zwembad(!!!), passen mijns insziens niet in het kader dat Seabourn wenst te bereiken. Ook tijdens de "black-tie" avond, werden passagiers in polo en zonder enig pak toegelaten in het restaurant. Het elegante gevoel gaat hierdoor verloren. Ondanks onze pre-booking, overwegen we toch eens een andere rederij. We hadden voor deze reis een ander koppel geïntroduceerd. Onze verhalen over de "Super Seabourn" sprak hen aan. Ietwat beschaamd hebben we na onze reis moeten toegeven, dat onze verhalen van onze vorige reizen niet het beeld was dat we tijdens de laatste cruise beleefden. Hopelijk doet het beleid van Seabourn iets aan hun visie, want dit gaat niet de goede richting uit. We eindigen positief: Dank aan Cruise Plus voor de goede ontvangst, begeleiding en advies waar nodig!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

robijn-weyn   
Woe 19 jul 2017 - RP uit Sint-niklaas
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Wij waren in het verleden beter gewoon bij Seabourn.
  Een persoonlijke tip

Terug naar de waarden en service van vroeger zou in het voordeel van Seabourn zijn.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 62 / 100

too much KELLER   
Maa 17 jul 2017 - LL uit Meeuwen
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  veel "deurgeluiden" dag en nacht komt veel door de deur veranda ipl van schuifdeur
  Een persoonlijke tip

dure excurties die soms beneden maats waren en te veel tender gebruik ondanks de kleinere bewegelijke boot !((schrikscheet van een kapiltein)
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 66 / 100

Fijne kennismaking met de ENCORE   
Maa 17 jul 2017 - LR uit Neerpelt
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Na in minder goede ervaring in november 2016, hebben we de kans gegrepen om samen met de mensen van Cruise Plus op deze begeleide reis het nieuwe schip van Seabourn te verkennen. We hebben we nodig voor een goede cruise - ZON en die was er - CREW en deze was prima - ACCOMODATIE - ruim en mooi op uitzondering van het kleine tafeltje in een grote suite - ETEN prima zoals gewoonlijk alleen het Th Keller restaurant is nog te zeer gericht op de Amerikaanse gasten qua bereidingen. Mijn conclusie na 16 reizen Seabourn: Met een goede Cruisedirector zoals Handre en een crew die van Captain tot waiter 100% achter de gasten staan + mooi weer (wat niemand in handen heeft) is het altijd mooi cruisen. Een minpuntje The Retreat op dek 12 - een nieuwigheid op de schepen mits bijbetaling is nog niet wat het zijn moet. Seabourn schepen zijn al rustige schepen (door de aanwezigheid van veelal oudere mensen) waarom dan nog betalen voor meer rust doch mindere service - hier moet nog hard aan gewerkt worden wil dek 12 een succes zijn. Ook dank aan Dirk en Ann + hun vrienden was dit een mooie reis voor mijn gehandicapte vrouw Bedankt Cruise Plus.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 82 / 100

Dit kan beter   
Zat 15 jul 2017 - T uit Hombeek
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Cruiseden begin Juni met de Odyssey en hadden een veel beter gevoel . Met grotere Encore is er minder goede service in de restaurants , bars en in het onderhoud van onze suite . De zoutresten van het overspattend zeewater kleefde aan de terrastafel , de terrasstoelen en de leuning en dit voor de 4 laatste dagen van de cruise !! Ook staat de ongepaste muziek in the Grill te luid . Mooi schip en een schitterende route .
  Een persoonlijke tip

Op de Encore is alles nog in een leerproces en hopelijk volgende keer beter . Seabourn Quality respecterend !!!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 76 / 100

bijna even goed als voordien   
Zat 15 jul 2017 - PF uit Deurne (antwerpen)
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De boot: Zoals reeds besproken vermindert de service van Seabourn een beetje met de jaren en het aantal passagiers aan boord. Ofwel zijn wij meer verwend, maar in elk geval verkleinen de porties caviar en is het niet meer overal champagne a gogo. Ook de verjaardag was vergeten tot we het zelf gaan melden zijn. Maar dat is allemaal niet zo belangrijk en voor de rest was het een mooi verlof.
  Een persoonlijke tip

De voor- en na-cruise organisatie was perfect. Dank u Mr en Mevr. De Cauwer ... perfecte begeleiders die meer doen dan "erbij zijn". Ook de dingen die we gewoonlijk zelf moeten doen zoals afdrukken instapkaarten en opletten dat alle bagage er is. Ik denk wel dat voor de deelnemers aan deze cruises de prijs minder belangrijk is dan de service.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Schitterend   
Zat 15 jul 2017 - VI uit Brugge
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juli en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  We mochten terug genieten van een schitterende cruise. Opmerkingen zijn er niet. Alles was tot in de details verzorgd. Ook de cruise begeleiding was super.
  Een persoonlijke tip

Geen opmerkingen
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

EEN AANRADER   
Zon 9 jul 2017 - SM uit Temse
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Ook de Seabourn Encore blijft de naam en faam van Seabourn trouw : Vriendelijk personeel, kwaliteit van het eten (Belgische kok), mooie rustige openbare ruimten... Qua inrichting vinden we niet veel verschil met de andere Seabourns, alleen natuurlijk iets groter. 's Avonds mocht er meer "toezicht" zijn op de dresscode. Ook de info in de dagelijkse "Herald " kon beter.
  Een persoonlijke tip

Wat de route betreft : de ongekende Griekse haventjes (Catacolon, Gythion, Parga) zijn er op gericht om "dure" uitstappen te doen. Seabourn blijft kwaliteit, maar Oceania is een grote concurrent.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

uitstekend   
Zon 9 jul 2017 - VR uit Kaprijke
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  voor herhaling vatbaar
  Een persoonlijke tip

het verlaten van het schip was wat chaotisch
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

Teleurstellend   
Don 6 jul 2017 - SC uit Liedekerke
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Lange wachttijd tijdens het ontbijt op koffie. Hygiene in de toiletten liet soms te wensen over. 3 keer per week opschuren van dek met schuurmachines niet aangenaam als je aan boord bleef. Geen kussens op de ligbedden. Internet was er wel maar skype werd geblokkeerd.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 48 / 100

moeilijke keuze Oceania of Seabourn   
Maa 19 jun 2017 - VH uit Elewijt
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  op de Riviera is er maar restaurant keuze, laptop op de kamer, prijs/kwaliteit waarschijnlijk beter Seabourn is Seabourn,Oceania is Oceania !! Moeilijke keuze. Nooit naar entertainement geweest,van geen belang
  Een persoonlijke tip

meer variatie voor ontbijt opruim en reiniging kamer kan beter de netheid van sommige personeelsleden kan beter
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 70 / 100

Supper cruise met seabourn   
Zon 18 jun 2017 - EG uit Herenthout
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Service was iets minder dan drie jaar geleden
  Een persoonlijke tip

Volgende keer misschien met MSc daar we met kinderen en kleinkinderen gaan anders zeker met seabourn!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 100 / 100

Anticlimax   
Zon 18 jun 2017 - VE uit Edegem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand juni en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  However, our trip ended in an anticlimax. As we would depart from Rome Airport at 5:50 pm, we ordered the tour “Roma & Airport transfer” at the agency in Belgium for the price of $189 pp. The evening before we talked at the Square Desk with Mister Jeroen from the Netherlands. We had questions about where to put our luggage etc. Mr Jeroen speaks Dutch, as we do, so there couldn’t be any misunderstanding due to language. We asked whether we had to bring our luggage to the disembarkation gate in the morning at the excursion meeting time at 7.45 am or whether we should put the luggage outside our suite no later than 11:00 pm the night of June 9. Mr Jeroen told us it would be easier to put the luggage outside our suite because the departure time was delayed to 8:45 am. The morning of June 10 around 8:30 Mr Jeroen told us we should steadily proceed to the disembarkation gate. Upon arrival, the Seabourn representative told us the tour bus had left! We got a transfer to a hotel, we had lunch and around 2:00 pm we were at the airport for our flight at 5.50 pm. We were very disappointed that we missed our Rome tour because of this erroneous information from Mr. Jeroen. We expect to receive appropriate compensation for this error. Kind regards Mr and Mrs Van Baelen Deze toelichting werd meegegeven met het opinie onderzoek van Seabourn, hierop hebben wij nog geen reactie gekregen.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

weer een prachtige cruise met seabourn   
Vrij 16 jun 2017 - DM uit Edegem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Zoals altijd een super cruise op seabourn Alleen de entertainment is aan het afzwakken kwestie gastoptredens; Voor ons toch niet belangrijk.
  Een persoonlijke tip

Zijn een beetje aan het afzwakken aan boord in de restaurant 4 kwestie snelheid van service voor de drank; Denk dat er besparing is op personeel.Maar niettemin blijft het een 6 star service. Maar misschien. zijn we al zoveel jaren zoveel gewoon. Al bij al is het wel de beste rederij op alle gebied ter wereld.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Toffe cruise   
Vrij 16 jun 2017 - TM uit Hombeek
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Mooie route in een tof gezelschap .
  Een persoonlijke tip

Verban al dat plastic aan de buitenbars !!! Wat zin heeft het om een smakelijke cocktail in een slecht smakende plastiek beker te serveren ??
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 82 / 100

Super   
Maa 5 jun 2017 - MM uit Sint-andries
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Een prachtige 17 - daagse cruise mochten we beleven.De maaltijden waren uiterst verzorgd en zeer lekker. De bediening was top! Heel vriendelijk personeel.
  Een persoonlijke tip

De internetverbinding werkt niet optimaal. De koelkast werd niet gevuld zoals aangevraagd op het formulier.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 88 / 100

pure verwennerij   
Vrij 2 jun 2017 - VE uit Meerhout
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  zeer luxueuze cruise met zeer verfijnde maaltijden met genoeg keuze. Suites zijn zeer ruim en comfortabel. Super vriendelijk personeel.
  Een persoonlijke tip

zelf uw uitstapjes aan wal organiseren want de voorgestelde excursies van Seabourn zijn wel duur voor wat het is.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Wereldreis   
Din 30 mei 2017 - VM uit Maldegem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Transatlantisch in de maand maart en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Once in a lifetime cruise geboekt van Sydney tot Athene met nieuwe boot Encore. Jammer genoeg op derde dag knie gebroken door valpartij in Spa, waardoor 6 weken rolstoel en krukken... Zowel dokter, verplegend personeel, guest manager als alle personeel uiterst tegemoetkomend. Upgrade naar rolstoel toegankelijke kamer gekregen. Steeds personeel om te helpen om met rolstoel van boord te gaan. De kapitein was een joviale verademing. De reis op zich was fantastisch, alleen moesten we door de handicap verschillende uitstappen aan ons voorbij laten gaan. De nieuwe boot wordt niet unaniem als een verbetering ervaren.
  Een persoonlijke tip

Daar wij door de lange afstand verschillende cruises na mekaar maakten, hebben wij gemerkt dat voor het entertainment op de boot heel veel afhangt van de op dat moment aanwezige cruise director.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 82 / 100

Mooie cruise in de magische Baltic regio   
Zat 27 mei 2017 - BD uit Kontich
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Quest *****van Seabourn met vaarroute Baltische Staten in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Perfecte voorbereiding. Goede keuze van de route en het schip en de hut. Perfecte uitstapjes op maat. Heel interessante regio!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 94 / 100

Top   
Woe 24 mei 2017 - BL uit Oostduinkerke
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Waarom geen internet zonder Restaurant the grill was niet klaar
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 88 / 100

Fantastische cruise met Seabourn Encore   
Woe 24 mei 2017 - SD uit Halle
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Midden-Oosten in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Het onderhoud van onze suite door de stewardess was ondermaats. Bij onze aankomst was de badkamer niet netjes en vonden wij documenten van de vorige passagier in de schuiven. Slechts na herhaaldelijk aandringen werden de lakens vervangen. Water en badprodukten werden ook niet aangevuld. Wij dienden telkens roomservice te bellen. De suite zelf was mooi ingericht en zeer comfortabel. Verder was onze cruise fantastisch !
  Een persoonlijke tip

Seabourn dient toch het onderhoud van de suites beter op te volgen, want is niet evenwaardig met het onderhoud van een suite in een 5-sterrenhotel. Voor de rest was de Seabourn Encore fantastisch, ook de Retreat !
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Seabourn encore?   
Maa 22 mei 2017 - VW uit Terneuzen
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand mei en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De encore is moderner dan de odyssea klasse, maar geen verbetering. De observation lounge en square waren mooier, de rest gelijk of minder. Nadeel is zeker dat er geen laundrettes waren. Klantvriendelijkheid minder, gewoon omdat personeel minder tijd per passagier heeft. 2 van de excursies waren absoluut seabourn onwaardig, we hadden geen zin om te reclameren omdat dit ons vakantieplezier had bedorven en mede omdat we 140 dagen benefit cruise hadden.
  Een persoonlijke tip

We hebben al een seabourn cruise geboekt voor oktober, maar weten ondertussen dat concurentie verbeterd terwiijl we bij seabourn het tegenovergestelde zien. We zullen zien wat oktober brengt, voordat we nog een seabourn cruise boeken. Ondertussen houden we andere maatschappijen waaronder oceania, regent, ponant en scienic in het oog.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 76 / 100

Twaalf op tien!!   
Maa 22 mei 2017 - DM uit De Panne
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Quest *****van Seabourn met vaarroute Atlantische Kust in de maand april en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Als diamond member hebben wij wat ervaring met Seabourn. Meestal zeer goed, anders zouden wij niet zo trouw zijn aan de maatschappij . meestal 10 op 10, een paar keer slechts iets minder, maar deze keer twaalf op tien! Vooral het eten was in ieder restaurant zeer lekker. Niets negatiefs ervaren , en ook al het personeel was super. Hopelijk hebben wij dezelfde ervaring volgende september!
  Een persoonlijke tip

De aanhouder wint (grapje)!!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 100 / 100

Beoordeling Sojourn   
Don 13 apr 2017 - DP uit Dendermonde
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand maart en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De 2e ervaring met deze rederij gaf niet het verhoopte resultaat zoals wij hadden verwacht. Ten minste een evenaring maar de realiteit staat er mijlenver vanaf.
  Een persoonlijke tip

Wanneer wij de cruise met de Explorer met de Sojourn vergelijken, moeten wij bekennen dat wij op velerlei vlak de Explorer meer voldoet aan de gekoesterde verwachtingen.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 56 / 100

Brazilië in februari   
Vrij 24 mar 2017 - BH uit Belsele
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Quest *****van Seabourn met vaarroute Amazone in de maand februari en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Er is toch een zekere achteruitgang merkbaar bij Seabourn. In geen enkele haven was er een "welkom". Dat was bij de vorige cruise nog heel anders: toen werd zelfs de marine-fanfare opgetrommeld. En het eten is.... een ontgoocheling. Het ganse Thomas Keller verhaal is een commerciële bedoeling. Als die Thomas Keller werkelijk zo'n geweldige chef is (en niet alleen eigenaar van een reeks restaurants), dan zou hij zeer ontgoocheld zijn in wat er op Seabourn gebeurt met zijn recepten. In België krijg je in een restaurant zonder sterren beter te eten!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 82 / 100

Zuid chinese zee   
Din 28 feb 2017 - VF uit Kortrijk
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Seabourn doet alle moeite om zijn gasten te behagen alleen vind ik hun uitstappen soms te duur voor wat men krijgt. Het vervoer is meestal goed geregeld maar de excursie zelf kan wat beter uitgewerkt worden. Seabourn is echter heel behulpzaam indien een gast zelf iets onderneemt qua excursies.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 80 / 100

Reis februari 2017   
Maa 27 feb 2017 - Hr uit beek en donk
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Australië / Nieuw-Zeeland in de maand februari en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Matig omdat er een fout zat in visa naam huijbregts verkeerd gespeld en zagen we pas op de airport. Gevraagd of we de zeedagen konden invullen met privat tour over land en dat kon niet terwijl aan boord werd gezegd van wel. Dit reeds gemeld bij terugkomst wel een excuus maar een matig antwoord bij een boeking van zo'n dure cruise.
  Een persoonlijke tip

Drank aan boord niet van hoog niveau anders bij betalen en bij zo'n dure cruise een beetje onbegrijpelijk.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 66 / 100

algemeen directeur   
Din 14 feb 2017 - VA uit 's Gravenwezel
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Caraiben in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De gemaakte excursies op deze cruise waren matig. Zeer slechte organisatie. Wel aan boord gereclameerd. Ook de service aan boord was mager. Moet geregeld om een drankje vragen in de lounge. Verder geen vrij internet wat in deze tijd gratis zou moeten zijn,
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 70 / 100

Philippines   
Zat 11 feb 2017 - DP uit Lokeren
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Uitstappen veelal met bootjes en voor de mooiere excursies zijn uitstappen van ongeveer 8 uur vereist
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 92 / 100

We hadden er voor die prijs zeer meer van verwacht!   
Woe 25 jan 2017 - DM uit De Panne
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Verre Oosten in de maand januari en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Toen wij in januari 2015 vernamen dat de "innauguration cruise met de Encore "zou plaatsvinden in Singapore op 7 januari 2017 vroegen wij inlichtingen bij het reisbureau, en men zei dat onmiddellijk boeken noodzakelijk was en dat dit slechts mogelijk was in V 5. Dit koste voor 2 personen 18000 euro wat veel meer is per dag dan gelijk welke andere cruise die wij ooit deden met Seabourn. Als je er dan de dure en verre vluchten bijrekent , gezien de verre afstand in bussines class dan kom je tot een enorm bedrag! Wij hadden gedacht ( omdat wij alle cruisen een jaar op voorhand boeken op de boot) te wachten tot in mei 2015 om daar te boeken en te genieten van onze 5% on board credit. We werden dat dus afgeraden en deden dat niet en betaalden dan maar de volle prijs. Tijdens de cruise hebben met veel mensen gesproken en stelden vast dat wij het eerst geboekt hadden en het meest hebben betaald. Wij hadden echter eens op Tv een reportage gezien van een andere innauguration cruise met een andere maatschappij en troostten ons dan maar dat dit zoals bij hen een onvergetelijke ervaring zou zijn! De eerste avond in Singapore werden wij echter verplicht het avondeten te nemen in de Collonade, in het verplichte gezelschap van vier zeer onsympathieke mensen. (Wij zijn Diamond member en hebben nog nooitmet iemand aan tafel gezeten. We hebben ons zelfs dikwijls verontschuldigd om op de uitnodiging van de kapitein in te gaan om naast hem plaats te nemen. Deze avond hadden wij echter geen andere keus en mochten noch de menu, noch de gewone wijntjes kiezen. Alles verliep uiterst traag en de maître verontschuldigde zich hiervoor zelfs verschillende keren. Op een zeker ogenblik werd ons gezegd dat wij best niet zouden wachten achter het nagerecht en ons best zouden begeven naar de cruiseterminal. Daar waren er gelukkig voor ons nog twee plaatsjes vrij op de allerlaatste rij. Na enkele vervelende voordrachten oa door de CEO van Seabourn zagen wij op een TV scherm een fles champagne tegen de boot vliegen!En dat was het dan! Het eten in de Collonade was 's middags ver onder het gewone niveau van Seabourn en de bediening was zeer traag. Het personeel was echter wel super vriendelijk zoals overal op de boot. De excursies waren ook totaal overprijsd en totaal oninteressant. De laatste wandeling bijvoorbeeld naar die zeldzame dieren werd door mensen die deze 's morgens deden als ongeoorloofd beschouwd. Daarom hebben die dan ook maar niet gedaan in de namiddag Een wandeling in een kunstmatig gekap wegje van 1,5 km naar twee dieren die daar voor de show maar zitten heeft mij wel twee maal 129 dollar gekost.. En nu goede nieuws! De boot was perfect evenals al het personeel . Vooral het eten en de sfeer 's avonds in restaurant 4 waren super. Ook de Thomas Keller Grill was een ontdekking en voor herhaling vatbaar! Dus we zien al uit naar onze volgende cruises met de Quest in april en met de Encore in September!
  Een persoonlijke tip

Neem NOOIT deel aan een innauguration cruise met Seabourn, want dit is weggesmeten geld!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 66 / 100

pre-opening X-Mas cruise met Encore   
Din 17 jan 2017 - VT uit Antwerpen 1
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Encore *****van Seabourn met vaarroute Indische Oceaan in de maand december en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Seabourn Encore was nog niet klaar voor afreis, er waren verschillende kinderziektes: - vals alarm in het midden van de nacht - ontploffing in de machine kamer met gewonden - de laundrettes waren nog niet klaar, - soms geen water uit de kraan - veel verstopte leidingen het ergste vond ik dat het zon deck 12 vooraan "The retreat" (deck 11 bij de andere boten) bij de Encore betalend is, d.w.z. => Seabourn is niet meer All-in !!!!
  Een persoonlijke tip

schriftelijke klacht indienen bij Seabourn, het is een klucht dat je moet betalen voor "the retreat" en ze maken publiciteit voor All-In voor de rest, prachtige boot, heel mooie afwerking -restaurant deck 4 is héél mooi ingericht, -restaurant "the grill" Thomas Keller, is een mooi restaurant waar je aan tafel wordt bediend. Betalende duurdere wijnen worden wel verwacht, heel kleine kaart - - restaurant "sushi" vervangt "restaurant 2" s'middags een bento box en s'avonds sushi. - restaurant "The colonnade" is prachtig ingericht, héél mooi met véél licht. overal ramen tot beneden, er zijn 2 niveau's om buiten te eten - de "Patio" aan het zwembad ligt aan de overzijde en is iets groter -de "Square" is ook veel chiquer en veel meer licht, ook ramen tot beneden.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

een maand te laat   
Don 15 dec 2016 - LH uit Neerpelt
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Atlantische Eilanden in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Een te laat heeft betrekking op het weer Tanger en Casablanca mogen ze als aanlegplaatsen schrappen daarin tegen zijn Madeira en de Canarische eilanden mooie aanlegplaatsen. Bij een drukke bezetting in het restaurant werd de personeels inkrimping merkbaar - ook moest er regelmatig personeel naar minder drukkere locaties verplaatst worden om op een andere plaats bij te springen. Waar bleven de gloriemomenten van Seabourn? Geen galleybuffet meer; Geen welkom homes meer. Formelnight zakt steeds verder weg - Waarom geen evenementen zoals het bezoek aan de brug e de galley tijdens de regendagen i p v de laatste week. Ook de voorstelling van de staf gebeurde na het diner ipv voor het diner zoals vorige jaren het gevolg de meeste gasten zaten al in de zaal voordat de gehele staf incl. de kaptein aanwezig was want dit zaten nog bij hun gasten aan het diner.
  Een persoonlijke tip

Geef ons de 5*plus terug want we zakken af.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 80 / 100

Prachtige cruise   
Woe 14 dec 2016 - DG uit Beveren (leie)
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Alle wensen en eventuele vragen of tussenkomsten worden zo spoedig mogelijk uitgevoerd. Waarom geen free Wi-fi in de aanleghaven? Vandaag mag dat geen probleem zijn, anders zijn de prijzen aan de zeer hoge kant.
  Een persoonlijke tip

Zie hoger. Misschien af en toe een bijsturing van het programma in een ander taal.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Mooie cruise rond de Middellandse zee   
Woe 7 dec 2016 - NK uit Boechout
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Entertainment is niet van toepassing voor ons , maar aangezien verplicht in te vullen... mss een foutje van de enquête ( NA zou aan te raden zijn )
  Een persoonlijke tip

Zeker aanraden aan familie en vrienden
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

Brazilie   
Din 6 dec 2016 - JR uit Schoten
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Quest *****van Seabourn met vaarroute Caraiben in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Geen
  Een persoonlijke tip

Geen
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 80 / 100

Seabourn - Monte Carlo roundtrip   
Woe 23 nov 2016 - CM uit Ninove
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand november en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Zoals steeds een goede service door Cruise Plus bij het kiezen en afhandelen van de cruise. Seabourn is en blijft een toprederij. Ik kan het aan iedereen aanbevelen die een zorgeloze vakantie wil.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 98 / 100

service en vriendelijkheid   
Woe 16 nov 2016 - Gj uit Herzele
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  herhaalde malen gevraagd voor het gebruik van een rolstoel. we kregen als antwoord dat er maar twee zijn die enkel in geval van nood kunnen gebruikt worden. er stonden er daar echt een ganse rij, en die konden vrij gebruikt worden. ik heb een rolstoel gehuurd bij de mutualiteit. ik weet niet wie deze 'informatie' doorgegeven heeft, maar wij hebben dit gevraagd op de ziekenboeg en daar zeiden dat er vrij gebruik kon gemaakt worden van de rolstoelen. een kleine 'geste' zou niet misplaatst zijn.ik heb al tal van klanten naar jullie doorgestuurd, die al verschillende cruises bij jullie geboekt hebben.
  Een persoonlijke tip

klantbinding is zeer belangrijk ? wat maakt het verschil tussen ... en tussen ????
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 78 / 100

Fantastisch tussendoortje !!!!   
Don 10 nov 2016 - QE uit Antwerpen 2
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Een last-minute reisje waar we op en top hebben van genoten. Alles viel super mee ook het weer.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 100 / 100

Cruise eind november   
Don 10 nov 2016 - EE uit Boom
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De voorkeur voor Seabourn is niet een noodzaak, hetgeen wel belangrijk is de kwaliteit van eten en de service aan boord. Het confort. In de suite is voor ons ook belangrijk
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 94 / 100

Vakantie   
Zon 6 nov 2016 - VI uit Beervelde
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Mooi vakantie
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 88 / 100

uistekend   
Don 27 okt 2016 - Ve uit Kontich
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  mijn drie dochters in ikzelf hadden een droomvacantie
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 100 / 100

Op reis met mijn zussen   
Zat 15 okt 2016 - VI uit Kortessem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Kreeg een upgrade naar een penthouse suite fantastisch
  Een persoonlijke tip

Organiseer de meeste uitstappen zelf
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 94 / 100

mooie reis maar matige bediening   
Zat 15 okt 2016 - BG uit Sint-pauwels
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand oktober en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Meermaals lang dienen te wachten op service Er loopt veel bedieningspersoneel rond maar ze kijken NIET of ze iets kunnen doen
  Een persoonlijke tip

De kleinere boten van Seaborn gaven mij zeker het gevoel van MEER persoonlijke service en attentie waarbij zeer strikte en efficiente bediening
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 78 / 100

Fantastisch   
Vrij 14 okt 2016 - MM uit Sint-andries
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  We hebben elke dag genoten van het lekkere eten,het comfort op de boot en de aanlegplaatsen. Het meeste personeel was heel vriendelijk,slechts 5 percent werkt met tegenzin.
  Een persoonlijke tip

De internetverbinding valt heel dikwijls uit.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 92 / 100

ZALIG   
Vrij 14 okt 2016 - VR uit Blaasveld
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Zalige vakantie gehad. Alles kan en niks moet. Alleen genieten da's wat je op de seabourn moet doen. heel attent personeel, super vriendelijk . 2 de maal op cruise met seabourn en vind dit echt een aanrader.
  Een persoonlijke tip

Meer stopcontacten in de suites ,met de huidige technologie van i-phone, i-pad, computer weinig oplaadpunten. wifi moet dringend sneller en gratis worden. Via Nice teruggekomen en geen duidelijke communicatie welke vertrekhal we moesten nemen. Onze tickets konden ook niet opvoorhand ingecheckt worden.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 84 / 100

Super   
Don 13 okt 2016 - EG uit Herenthout
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Alles in orde en goed geregeld,dank u!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 96 / 100

Nog beter dan in Juli!   
Don 13 okt 2016 - DM uit De Panne
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  We waren op dezelfde boot eind Juni, begin Juli en waren zeer tevreden zoals altijd. Daarom zijn wij ook reeds Diamond Member! Wie boekten een V1 met nadien te bepalen nummer en kregen een V4! Het eten was nog beter dan in Juli. We hadden er bovenop nog prachtig weer, want van de zeventien dagen die wij met de boot reisden hadden we tien minuutjes regen. We zijn zeer blij dat we voor 2017 reeds zes en veertig dagen boekten en zien er naar uit!
  Een persoonlijke tip

Trachten diamond member te worden, dan krijg je gratis internet, gratis wassen van de kleren enz. enz, en op de koop toe een gratis week per 140 dagen!
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 100 / 100

uistekend   
Maa 3 okt 2016 - Ve uit Kontich
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  wij vonden alles prima het eten in the colonade was iets minder dan de vorige malen
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 98 / 100

prachtige verwenreis    
Zat 1 okt 2016 - VT uit Hever
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  jammer dat er geen free wifi wordt aangeboden !
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

Nog goed maar niet meer zoals vroeger   
Zat 1 okt 2016 - MW uit De Panne
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  We kregen na de eerste week een V6 i.p.v. de toegewezen V1 mede dank zij jullie tussenkomst vóór aanvang van de cruise. Het is spijtig te moeten vaststellen dat het niveau van Seabourn ieder jaar iets naar beneden gaat. Nog goed maar zeker niet meer zoals vroeger.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

Griekse eilanden   
Zat 1 okt 2016 - RM uit Kalken
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Kamer en veranda zeer goed en ruim. Het eten is goed maar voor de klasse van het schip wel voor verbetering vatbaar. Het entertainment was zeer goed.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 88 / 100

HEAVEN   
Zat 1 okt 2016 - VG uit Bazel
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Gewoonweg SCHITTEREND
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 100 / 100

fijne vakantie   
Zat 1 okt 2016 - GF uit Brasschaat
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  onze suite was prima maar ze sloot aan op de buitendeur van dek 8 en rechtover de nooduitgang die gebruikt werd door het personeel. Dit gaf veel nachtelijke overlast.
  Een persoonlijke tip

een suite verder van deze in en uitgangen.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 76 / 100

cruise Venetie   
Maa 26 sep 2016 - LP uit Beveren-waas
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Persoonlijke service is minder goed dan de vorige cruises. Kwaliteit van wijnen is verlaagt tov de vorige cruises.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 76 / 100

Seabourn Odyssey   
Din 20 sep 2016 - GL uit Bellingen
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Bij de documentatie die wij ontvangen hadden voor de cruise van Cruise Plus staat er ergens geschreven dat er een uitstap inbegrepen is in de prijs. Hier wisten ze op het schip niets over dus best eens nakijken.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

fantastische cruisevakantie   
Don 15 sep 2016 - CL uit Ronse
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  volgens ik vernomen heb van meerdere klanten van cruise plus die aan boord waren krijg je per nieuwe klant dat je aanbrengt 100 € ik heb 2 jaar geleden 7 nieuwe klanten aangebracht en dit jaar terug 2 en heb niets vernomen van cruise plus ! graag mee uitleg hierover
  Een persoonlijke tip

prijs aanpassingen voor alleen reizende Is momenteel voor de meeste vaarroutes aan 100 % In huidige tijd zou de WIFI ook gratis mogen zijn
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 90 / 100

EEN AANRADER   
Don 15 sep 2016 - SM uit Temse
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand september en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Ook bij Seabourn stelt men besparingen vast. Het doet echter niets af aan de kwaliteit van de maaltijden. Het personeel is zeer vriendelijk, allert en correct. Het entertainement liet deze keer te wensen over.
  Een persoonlijke tip

Boek niet te vroeg bij Seabourn, niettemin blijft deze maatschappij een aanrader.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 78 / 100

CRUISE ATHENE > ATHENE   
Maa 12 sep 2016 - VR uit Willebroek
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  .
  Een persoonlijke tip

.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 92 / 100

Supercruise   
Don 8 sep 2016 - VP uit Bornem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Sojourn *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Fantastische cruise op alle vlak. Geen enkele negatieve ervaring.
  Een persoonlijke tip

Tamelijk veel bestemmingen met tenderaankomsten. Misschien minder interessant voor minder-validen.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 98 / 100

Britse eilanden   
Maa 29 aug 2016 - VG uit Anderlecht
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Quest *****van Seabourn met vaarroute Britse Eilanden in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De culinaire weg die ze nu ingeslagen hebben met Thomas Keller als adviseur beantwoordt niet echt aan onze culinaire verwachtingen en de huidige evolutie. Met name het culinaire resto de Grill op de Quest leidt tot meerdere negatieve reacties : te zwaar, badend in saus en niet verfijnd.
  Een persoonlijke tip

Dover is zeer aangewezen per trein zonder de ongemakken van de luchthavens. Dover - Folkestone West : shuttle begrepen in de prijs treinticket.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

Cruise middelanse zee   
Maa 29 aug 2016 - BJ uit Gingelom
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Entertainement kon beter, voor de rest was alles ok.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 88 / 100

Seabourn blijft top   
Zat 27 aug 2016 - DP uit Hasselt
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  De seabourn crew is werkelijk top ! Niets is teveel en alles met de glimlach , het eten was misschien nog beter dan voorheen , dus weer dromen en plannen maken voor de volgende ......als de prijzen behoorlijk blijven
  Een persoonlijke tip

Gratis wifi
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

Zeer goed op kleine details na.   
Zat 27 aug 2016 - VF uit Bornem
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  We missen de service van de kleine Seabourn schepen. Het was onmogelijk om te reserveren in Restaurant 2. Er waren maar 200 club members aan bootd, waarom krijgen die geen prioriteit. De tickets voor een excursie waren de avond er voor nog niet geleverd. Hebben ze moeten vragen. De drank die we gevraagd hebben in de mini bar was niet geleverd - 2 dagen later. De safe sloot niet - de tweede ook niet - de derde uiteindelijk wel. Het zijn kleine dingen maar een beetje veel. De voorgerechten die geserveerd worden noemen ze in België "amuse". Ze zijn wel lekker. De obers en restaurantpersoneel waren heel gedienstig en vriendelijk.
  Een persoonlijke tip

Waarom laten ze niet reserveren on line in Restaurant 2 voor de inscheping zoals ze doen bij Regent Seven Seas.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord      
Entertainement      
Prijs / kwaliteit   Totaalscore 86 / 100

Had meer verwacht van Seaborn   
Vrij 26 aug 2016 - ED uit Merksem (antwerpen)
  Wij waren met Cruise Plus aan boord van deSeabourn Odyssey *****van Seabourn met vaarroute Middellandse Zee in de maand augustus en wij geven hierbij graag onze beoordeling.
  Lekker eten, en alles wat je vraagt kan je bestellen voor de volgende dag. Ontbijt: veel toast en mandje met max 10 broodjes, voor +/- 400 gasten . Wanneer mandje leeg was,even geduld voor,de volgende lading. Hebben op advies van onze vrienden meegeweest met Seaborn, maar ook zij vonden het fel vermindert tov vorig jaar.
  Een persoonlijke tip

Selfservice resto is open van 12 tot 14u, en dat werd vrij,strikt opgevolgd. Resto open houden tot 14.30 u zo uzeker optie zijn, en vooral voor de gasten die op uitstap zijn geweest.
 
Waardering van uw cruise   Waardering voor Cruise Plus
Schip   Service Cruise Plus
Hut - Suite   Vakkennis cruiseadviseur
Eten aan boord   Klantvriendelijkheid
Service aan boord